Back to top

PIMEC reclama una xarxa catalana aeroportuària

La patronal de les petites i mitjanes empreses considera que els aeroports de Reus, Girona i Lleida han de compensar la impossibilitat de creixement físic d'El Prat.

Les darreres setmanes ha saltat a l'esfera pública el projecte d'un grup d'experts que plantegen una pista sobre el mar per l'Aeroport d'El Prat de Llobregat. Un projecte que ha aixecat crítiques per part dels ecologistes i també pel seu elevat cost. Tot plegat respon a una voluntat de fer créixer la infraestructura sense malmetre l'espai de La Ricarda, protegit com espai natural. 

Però El Prat necessita créixer... i aquí arriba una proposta vella que ara PIMEC recupera. De fet, fa dos anys que la tenen sobre la taula. La proposta de PIMEC implica redirigir la necessitat física de creixement de Barcelona al territori, creant una autèntica xarxa aeroportuària que doni més protagonisme a Reus, Girona i Lleida. 

Necessitat d'infraestructures

Antoni Cañete, el president de PIMEC a Catalunya, ha passat aquest dijous pel Notícies de Canal Reus i ha assegurat que cal plantejar-se el mapa aeroportuari català com un tot, fugint del centralisme que sovint lidera Barcelona. 

En aquest aspecte, és cert que Girona i Lleida mantenen una connexió amb el tren d'alta velocitat amb Barcelona, cosa que en el cas de Reus no se solucionarà fins que no s'enllesteixi la nova estació projectada al sud de l'Aeroport. Cañete afirma contundentment que "és molt més barat fer arribar l'alta velocitat a l'Aeroport de Reus que no pas construir una pista sobre el mar a Barcelona". 

Paraules clau:

Notícies relacionades