Back to top

La Cambra preveu convertir la Llotja en un espai de promoció de productes de la regió

El projecte global suposa un pressupost que ronda els 1,1 milions d'euros, però confien desenvolupar-lo per fases a mesura que s'aconsegueixi finançament

La Llotja de Reus s'ha de convertir en un punt d'atracció turística i de promoció dels productes de l'àrea d'influència de la Cambra de Comerç de Reus. És el principal projecte que la nova presidència té per a les instal·lacions de la institució. El passadís d'entrada, des del carrer de Sant Joan, incorporarà una cortina digital i pantalles laterals per mostrar aquesta producció agroalimentària.

A l'interior, les parets mostraran escenes de l'antic mercat dels dilluns. De fet, el llegat històric de la Llotja és un dels elements que ha de guiar el fil conductor del projecte de reforma. A la sala s'instal·laran estants de les Denominacions d'Origen i els productes de la regió. També es vol rehabilitar la barra de bar perquè hi hagi una zona de cafeteria.

llotja cambra comerç

La Llotja, aparador dels productes agroalimentaris de la regió

Tot plegat per convertir l'espai en una oficina de turisme del territori Cambra, segons l'ha definit el seu president, Mario Basora. Durant la tradicional trobada de Nadal amb la premsa ha explicat que "volem fer que sigui l'aparador d'aquestes comarques i les seves Denominacions d'Origen". "En l'àmbit agroalimentari som la millor Cambra d'Espanya, d'Europa i del món; no n'hi ha cap més que tingui tantes DO juntes", reivindica Basora.

També es preveu ampliar la zona de l'altell que connecta amb l'entrada pel carrer Boule perquè es converteixi en una sala multifuncional. Des de la Cambra es buscarà ara el finançament necessari, públic i privat, i confien poder executar les obres i instal·lacions, si cal, per fases. Basora exposa que "tot el projecte tancat parlem d'1,1 o 1,2 milions d'euros, però amb uns 200.000 o 300.000 euros ja podríem començar a veure coses, podem fer la part audiovisual, que seria la porta d'entrada".

llotja cambra comerç

També ha posat sobre la taula que, en el mes i escaig que porta al càrrec, ja ha pogut copsar problemàtiques comunes entre sectors productius, per exemple, de la Conca de Barberà i el Priorat. La manca d'habitatge per al jovent local o per atraure mà d'obra de fora i la falta també d'aquesta mà d'obra en són dues. És per això que reivindica la Cambra com la frontissa que pot consolidar fronts comuns necessaris, també en àmbits com les infraestructures o el desenvolupament de l'àrea metropolitana.

Paraules clau:

Notícies relacionades