Back to top

Reus vol un procés participatiu per definir el traçat del tramvia

L'alcalde, Carles Pellicer, assegura que cal consens polític, tècnic i ciutadà per esclarir per on circularà el nou sistema públic de transport

El debat sobre com i de quina manera entrarà a la ciutat el futur tramvia del Camp de Tarragona es vol acabar amb un procés participatiu. Això és el que assegura a Canal Reus l'alcalde Carles Pellicer, que considera que cal un consens unànime per encara el futur de la mobilitat a la ciutat. Més tenint en compte que caldrà fer lloc per a les vies i els combois que circularan per la ciutat. 

El Govern ja s'ha posat a treballar en el futur traçat ferroviari que ha de permetre connectar les principals ciutats del Camp de Tarragona amb un tren lleuger o un tramvia. La primera fase contempla la connexió entre els municipis de la costa i les obres han de començar a finals del 2023. Per a una segona fase, els pròxims anys, es preveu que el traçat arribi fins a Reus i Tarragona i penetri en els dos nuclis urbans per donar cobertura a un nou sistema de mobilitat.

Tramvia sí, trentram no

A Pellicer no li agrada la fórmula de fer passar aquest nou sistema de mobilitat pels passejos i preferiria que s'utilitzés una via amb més espai, com podrien ser els Països Catalans. Amb tot Pellicer deix clar que encara s'ha d'estudiar tècnicament tot plegat. El que sí que té clar l'alcalde de Reus és que no s'ha de parlar de tren tram, sinó de tramvia. "No volem un tren pel centre de la ciutat", assegura l'alcalde. El projecte, però, contempla velocitats de fins a 100 quilòmetres per hora en trama interurbana. 
 
La Generalitat preveu que abans del 2028 estigui decidit i encarrilat tot l'entramat. És aleshores quan acaben les concessions dels autobusos al Camp de Tarragona i es considera que és el moment idoni de reformular la mobilitat al territori. 

Sortim al carrer

Paraules clau:

Notícies relacionades