Back to top

Tractar la situació dels refugiats a través de la dansa

Un centenar de nens i nenes han participat aquest dimarts a la 1a Trobada d'Escoles de Dansa de Reus. Els alumnes han treballat la situació dels refugiats com a tema central d'aquest espectacle conjunt on hi han col·laborat 6 centres de dansa i d'arts escèniques del territori. A partir d'aquesta temàtica els alumnes treballen l'educació emocional a través de la dansa i la música.
Tractar la situació dels refugiats a través de la dansa

A partir del poema, "Podries" de Joana Raspall, s'ha creat una composició musical amb els alumnes d'aquest taller que han ballat sobre l'escenari del Bartrina. Es tracta de la 1a Trobada de les Escoles de Dansa que es fa a Reus amb l'objectiu de promoure aquesta disciplina com una activitat educativa i integradora. D'aquesta manera s'ha creat un espectacle conjunt amb 6 escoles de dansa del territori.

La Mariona Vilaruíz és alumna de l'Escola de Dansa Adagi de Valls i ha explicat que "hi trobarem un ball, que és com una mena de teatre i representa el viatge dels refugiats".

La Laia Vidal també ha participat en el taller com alumna de l'Escola de Dansa Núria Díez de Reus i ha afegit que "El més bonic del taller és quan estem tots sobre l'escenari i tens l'oportunitat de conèixer altres nens i nenes d'altres escoles, és una experiència molt bonica".

La temàtica central d'aquesta primera edició és la situació dels refugiats, on els alumnes han pogut reflexionar sobre aquestes experiències. A través del ball aquestes nenes i nens han pogut plasmar un treball visual que conté les emocions viscudes per ells mateixos durant el procés creatiu. D'aquesta manera el taller engloba el ball creatiu i la música amb l'educació emocional.

L'Isàvena Vallduví és alumna de l'Escola Artis i també explica que "a mi personalment m'ha agradat molt perquè sempre he trobat que la situació dels refugiats és molt dura per a ells i m'ha agradat veure el què han de fer per poder sobreviure".

La Mariona Batlle és alumna del Centre de Lectura i ha afegit que "quan ho estan treballant et poses al seu paper i crec que és molt dur està fora de casa teva." El Josep Ferré és alumne de l'Escola de Dansa i Música de Montbrió del Camp i també ha volgut explicar que "aprenem la situació dels refugiats perquè així la gent pot reflexionar-hi i pot intentar ajudar d'alguna manera".

Les escoles participants són centres autoritzats pel Departament d'Ensenyament per ensenyar dansa i Arts Escèniques. En aquesta 1a trobada hi han participat les escoles reusenques Artis, El Centre de Lectura i l'escola Núria Díez que han col·laborat conjuntament amb l'Institut d'Estudis artístics Oriol Martorell de Barcelona, l'escola Adagi de Valls i també l'escola de Montbrió del Camp.

Subscriu-te a la newsletter diària

Política de privacitat de dades

Paraules clau: