Back to top

Triomfen les joguines televisives i els clàssics com els clicks

Ja fa dies que els infants estan preparant les cartes pels Reis Mags, i sovint els costa escollir entre tanta varietat de joguines. Tant és així que, fins i tot els venedors de joguines, tenen dificultats per saber quines són les més demanades. Malgrat això, coincideixen en què els personatges més televisius i els clàssics com els clicks són els que continuen agradant més a la canalla.
playmobil

Enguany no hi ha una clara joguina preferida. Almenys, això és el que opinen a la majoria d'establiments, que creuen que, de moment, els infants no s'han decantat per una joguina estrella. La Meritxell Barberà, de la botiga Tomàs Barberà, en destaca alguna: "els personatges de Disney, els cotxes teledirigits, les nines, jocs de manualitats i jocs científics també estan molt en auge, es van venent... i una mica la joguina clàssica de sempre. Aquest any no destaca una joguina, de moment". 

Tot i així, des del sector s'apunten algunes de les joguines més demanades. Segons Pau Salvadó, de la botiga Somnis, "la llicència que s'ha destapat aquests últims dies és la LOL, que és una nina que va dins d'una pilota i s'ha de descobrir, no se sap exactament quin model sortirà, i és un furor. I també les figures del PJMasks". Des de l'Abacus, Susanna Bernal explica que "aquest any seguim bastant amb la Frozen. Com que ha tornat el Mic, la veritat és que, durant anys, es segueix venent moltíssim el Mic, però no hi ha cap joguina concreta, seguim bastant com l'any passat".

També la Shimmer i Shine, els Cars o la Lady Bag, són alguns dels personatges que s'estan venent més. I pel que fa a joguines de fusta, les cuinetes, trones o llitets són dels més buscats.

En relació al volum de vendes, de moment els botiguers es mostren esperançats. Salvadó diu que "ha anat més retrassada la campanya, potser hi va haver una punta pel Black Friday, i després amb el pont, però anava més retrassada, el que passa és que la gent al final ha sortit a comprar, compra, i en aquests moments estem en una línia prou acceptable". Bernal assegura que "estem bastant contents perquè, per ara, seguim més o menys com l'any passat". I Barberà creu que "el context polític sempre afecta, però bé, nosaltres preveiem una bona campanya".

Des del sector s'afirma que, per aquestes dates, es concentren el 60 o 70% de les vendes de tot l'any.

Notícies relacionades