La PDF i la PTP defensen el TramCamp, però presenten al·legacions
Després que a principis de febrer, la Generalitat donés llum verda al projecte del TramCamp, diverses institucions i personalitats del territori han dit la seva, com és el cas de l'alcalde de Reus, Carles Pellicer, o l'alcalde de Salou, Pere Granados.
Aquest dimarts, 16 de març, ha estat el torn de la Plataforma en Defensa del Ferrocarril del Camp de Tarragona (PDF) i l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) els quals es mostren a favor del projecte, però amb algunes modificacions. Un document que ja han presentat al Departament de Territori i Sostenibilitat el qual ha ampliat el termini per presentar propostes en relació amb el TramCamp fins al 7 de maig.
Resum de les al·legacions
La manca de cohesió podria amenaçar la seva execució
El que està clar és que tenir un transport públic de qualitat és una de les reivindicacions històriques del Camp de Tarragona. Una demanda que, de fet, s'ha accentuat amb l'arribada del Corredor del Mediterrani i la pèrdua del servei ferroviari entre els municipis de la costa.
Malgrat tot, i després que la Generalitat hagi apostat pel TramCamp, n'hi ha que no ho acaben de veure del tot clar. Una postura que critiquen des de les entitats.
"Ens hem passat mitja vida queixant-nos que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) està a Barcelona, Girona i Lleida, però no està a Tarragona. I ara que venen els hi diem que això no és el que volíem?", critica Daniel Pi, portaveu de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic, qui alerta que "si continuem per aquesta via, passarà el que ja va passar el 2000 i el 2010", és a dir, que "el tramvia no es farà".
Les dues entitats esperen que s'executi la primera fase del TramCamp el més aviat possible, per tal de millorar, d'una vegada per totes, el transport públic del Camp de Tarragona.