Back to top

Premien dos projectes arquitectònics de Reus

La restauració del Mas Totosaus i el laberint del parc de Sant Jordi han estat premiats en la XIII Biennal Alejandro de la Sota Mostra d’Arquitectura de Tarragona

Dos projectes arquitectònics de l’Ajuntament han estat premiats en la XIII Biennal Alejandro de la Sota Mostra d’Arquitectura de Tarragona, que organitza la demarcació de Tarragona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya: es tracta de la restauració del Mas Totosaus, obra premiada ex aequo en la categoria de rehabilitació: obres de restauració, rehabilitació o reforma; i del laberint, el joc infantil construït al parc del Sant Jordi en el marc dels Pressupostos Participatius, que ha estat premiat en la categoria d’espais exteriors: espais urbans, parcs i jardins, intervencions en el paisatge i urbanisme.

Mas Totosaus

El projecte de restauració és obra de Nua Arquitectes i els serveis tècnics de l’Ajuntament de Reus. Es tracta d’un maset aïllat projectat l'any 1906 per l'arquitecte reusenc Pere Caselles. L’edifici presentava patologies pròpies del pas del temps que afecten tant els seus elements estructurals, com als acabats superficials interiors i exteriors. L’actuació ha permès restaurar l’edifici modernista i adaptar-lo a les exigències actuals d’accessibilitat, salubritat, confort i seguretat, tot respectant la seva morfologia original i els seus elements amb més valor històric i patrimonial. 

Laberint del parc de Sant Jordi

Dissenyat per Arjub Studio i gestionat per les Brigades Municipals, el projecte té el seu origen en una proposta guanyadora dels Pressupostos Participatius. El laberint és el primer de les seves característiques de Reus, i s’ha dissenyat com un joc integrador i inclusiu, tant en rang d’edat com en diversitat funcional. El joc no només invita a completar el recorregut; al llarg de l’itinerari apareixen elements geomètrics singulars que donen caràcter i es converteixen en petites fites que estimulen el repte d’arribar fins a elles i fins al final.

Està dissenyat amb una malla permeable visualment, que permet el control d’ubicació sense alterar el repte del joc.

A més, és un joc lliure de barreres físiques, ni topogràfiques, ni visuals, permetent una integració de la gent amb diversitat funcional gaudir-lo en condicions d'igualtat i inclusivitat. El disseny té en compte la seva relació amb l’entorn i els problemes que podria derivar com punts cecs, racons o il·luminació. La seva permeabilitat visual i l’alçada ajuden a combatre aquests problemes.

Paraules clau:

Notícies relacionades