La mobilitat al centre, pendents de la prova pilot
Després d'una reunió tensa amb veïns i comerciants a l'antic hospital, ara fa dues setmanes, el govern municipal té clar que cal explicar millor què es vol fer al centre. Tothom és conscient que les vianalitzacions de carrers importants comporten reticències, però també és cert que al cap de poc temps s'incorpora a la cultura de la ciutat, com ja va passar al carrer Llovera. Sigui com sigui, el repte és majúscul. Per tot plegat es vol fer una prova pilot, que encara no té data, amb la qual iniciar aquest procés.
Arturo Frediani, urbanista de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Reus, assegura que els canvis de mobilitat requereixen una remodelació integral del transport públic. Quelcom que, a hores d'ara, no s'ha fet al Camp de Tarragona. Frediani diu que cal la complicitat de totes les administracions en aquests assumptes, i ha posat sobre la taula el projecte del TrenTram, depenent de la Generalitat.
Comerciants i veïns volen que s'apliqui a Reus el mateix model que està operatiu des del 2007 a Girona. Un sistema de lector de matrícules que regula el trànsit al Barri Vell i que permet que un mateix vehicle circuli fins a tres cops al trimestre per la zona restringida. A partir d'aleshores, el lector genera automàticament una sanció de 200 euros. El 2022 s'han posat més de 600 multes.