Back to top

La moto elèctrica agafa força com a vehicle urbà

JORDI OLÀRIA GRAS

El proper dijous, 5 de febrer, és el dia mundial de l’eficiència energètica. Per parlar-ne àmpliament, a Canal Reus Televisió els anirem mostrant, cada dia, una millora tecnològica que ja està a l’abast del gran públic i permet consumir menys.

Avui comencem fixant-nos en el sector de l’automoció. Després de l’aparició dels cotxes híbrids, els vehicles elèctrics són el següent pas en aquest àmbit d’innovació. La moto elèctrica es vol postular com el vehicle urbà ideal, i ciutats com Reus hi aposten amb punts de recàrrega als aparcaments públics.

Els principals reclams que utilitzen els concessionaris per vendre motos elèctriques són la seva falta d’emissió de contaminants, que no emet sorolls, i que es pot carregar a casa mateix.
El principal punt en contra quan van aparèixer aquests vehicles era la falta d’autonomia. A dia d’avui, asseguren que ja no és un problema.

A més d’utilitzar la moto per moure’s per dins la ciutat, la capacitat actual també permet fer-la servir per carretera per traslladar-se entre ciutats pròximes.

A més de millorar els vehicles en si, la societat també s’ha d’anar adaptant a l’aparició d’aquests automòbils. La instal·lació de punts de recàrrega en aparcaments públics vol fomentar l’ús d’aquest tipus de motos i cotxes. Tot i un inici discret, la mesura va agafant acceptació.

Tot i tenir un preu més elevat que els vehicles de combustible, productors i usuaris asseguren que compensa. Els concessionaris, de fet, creuen que d’aquí a menys de 5 anys serà molt comú veure circular tant motos com cotxes elèctrics.