Back to top

El CNL i els agents econòmics locals, units per augmentar l'ús del català al comerç de Reus

Les associacions de comerciants, la Cambra de Comerç, la Regidoria de Comerç i Empresa, la de Cultura i Política Lingüística de l’Ajuntament de Reus i el CNL es van reunir per fer créixer l’ús i la qualitat de la llengua catalana al sector comercial de la ciutat.

El 26 de gener es van reunir les associacions de comerciants, la Cambra de Comerç, la Regidoria de Comerç i Empresa, la de Cultura i Política Lingüística de l’Ajuntament de Reus i el CNL de l’Àrea de Reus, tal com havien acordat el mes de novembre a la presentació pública de l’estudi Ofercat de Reus, a fi de treballar col·laborativament per fer créixer l’ús i la qualitat de la llengua catalana al sector comercial de la ciutat.

En matèria d’assessorament es va acordar preparar uns cartells amb el lèxic i la fraseologia més emprada per comerciants en el seu dia a dia; difondre el servei de correcció i traducció de textos del CNL, gratuït per a empreses de menys de 10 treballadors; publicar en format electrònic el butlletí Cinc cèntims de llengua o organitzar una sessió formativa virtual per a retolistes, impremtes i empreses de disseny al març. També es va proposar fer un estudi de la qualitat lingüística de webs i xarxes socials.

Diverses associacions donen suport a la campanya “Parla’m en català”

Pel que fa a accions de sensibilització, diverses associacions de comerciants es van comprometre a donar suport a la campanya “Parla’m en català” exposant als seus establiments els cartells amb els seus testimonis i missatges. També es va proposar d’identificar d’alguna manera dependents o establiments per convidar la clientela a expressar-s’hi en català. Cal recordar que un 94,5 % de la població del Camp de Tarragona entén el català.

Per la seva part, el CNL va presentar el tríptic en català, castellà, àrab, urdú i xinès que servirà per fer les visites a un centenar d’establiments regentats per estrangers quan la situació sanitària millori. El material ha estat elaborat per la Direcció General de Política Lingüística i el Consorci per a la Normalització Lingüística. A més, comerços que hi participen van posar de manifest els efectes positius de les pràctiques lingüístiques en establiments col·laboradors del Voluntariat per la llengua. Finalment es va acordar que CNL i Regidoria de Comerç farien contactes amb algunes cadenes de supermercats que empren poc el català en l’atenció oral.

Paraules clau:

Notícies relacionades