Back to top

Ciutadans acusa l'ajuntament de Reus de ser "comissaris lingüístics"

Per haver enviat una carta a comerciants d’origen estranger on els deia que parlar en català amb els clients és un senyal de bon servei.

El Grup Municipal de Ciutadans (Cs) ha denunciat el que consideren “l’assenyalament de comerciants d’origen estranger per no utilitzar el català de forma habitual en les seves relacions amb els clients”. Així ho ha assegurat la portaveu municipal de Cs, Débora García, que ha explicat que “a finals de gener alguns d’aquests establiments van rebre una carta signada pel regidor d’Empresa on els deia que parlar en català amb els clients és un senyal de bon servei i els animava a utilitzar aquesta llengua”.

Per García, “una cosa és oferir cursos gratuïts i una altra molt diferent és voler imposar el català en les relacions comercials amb l’excusa d’ofertar aquests cursos i, a més, exercir de comissaris lingüístics per imposar sancions per la retolació dels negocis”.  

Bateria de preguntes

Per això, el Grup Municipal de Cs ha registrat una bateria de preguntes per saber qüestions com “quins criteris ha utilitzat l’Ajuntament per adreçar-se en concret als comerciants d’origen estranger” i si “ha discriminat l’elecció pel nom, cognoms o raó social del titular de l’establiment”. També “si l’Ajuntament seguirà col·laborant perquè s’imposin multes lingüístiques als comerciants de Reus” , ja que “es va advertir aquests establiments que havien de canviar la retolació si no estava en català perquè podien ser sancionats”. A més, també es vol saber “en què es basa l’Ajuntament per assegurar a aquests comerciants que parlar en català és un signe de confiança i no fer-ho, de mal servei”. 

Paraules clau:

Notícies relacionades