Detenen el regidor de la CUP a Reus Edgar Fernàndez
Actualització 14.00 h
Concentració de suport a les portes dels Jutjats convocada per diverses entitats de l'Esquerra Independentista

Actualització 13.00 h
El regidor ha sortit dels jutjats només una hora després de la seva detenció. S'ha negat a declarar davant el jutge. A les portes l'han esperat un grup de companys i companyes de l'esquerra independentista.
Actualització 12.00 h
Els Mossos d'Esquadra han detingut aquest dimarts al matí al regidor de la CUP a Reus, Edgar Fernàndez. El jutge va emetre una ordre de cerca i captura ara fa 10 dies per haver-se negat a declarar davant el jutge per diverses causes relacionades amb les protestes post-sentència del primer d'octubre.

Segons expliquen des de la formació independentista, Fernàndez estava al Casal Despertaferro després d'haver tornat a anar davant els jutjats a manifestar-se. Aquest matí, ell i dues persones més, estaven citades a declarar per les mobilitzacions del 23 de setembre del 2019, el dia que es va detenir a Catalunya un grup de CDR's acusats de terrorisme. Una causa que, finalment, ha caigut.
Detenció després de la protesta
El regidor de la CUP ha participat de la protesta davant els jutjats de Reus, on s'esperava que fos detingut. De fet, diverses fonts de l'esquerra independentista havien alertat que la presència de Fernàndez a les portes dels jutjats podia provocar la seva detenció i les mateixes fonts parlaven que agents de la policia catalana eren dins l'edifici judicial per detenir-lo. Amb tot, finalment la detenció ha tingut lloc a pocs minuts per les 12 del migdia al carrer Martí Napolità de Reus.
Les citacions per aquest dimarts han quedat ajornades perquè un dels lletrats dels investigats ha donat positiu en COVID. Una cinquantena de persones s'ha concentrat per donar suport als citats.
Mobilitzacions convocades

Aquest migdia ja s'han convocat manifestacions en contra de la detenció del regidor de la CUP a Reus.
