Back to top

Ja es poden fer tràmits d'hisenda municipal a través de la nova Oficina Tributària Virtual

La nova pàgina web possibilita l'accés de la ciutadania a través d'internet per tal pugui fer els principals tràmits de recaptació i gestió tributària que ofereix l'Ajuntament de Reus

Pagar impostos i taxes, consultar els rebuts pendents i els pagats així com fer seguiment de sol·licituds efectuades en matèria tributària municipal. Aquestes són les principals gestions que es poden fer a través de la nova Oficina Tributària Virtual. Es tracta d'una pàgina web que permetrà fer en línia tots els tràmits necessaris d'hisenda municipal.

Integrada amb la Carpeta Ciutadana i la Seu electrònica municipal, l’oficina permet a la ciutadania realitzar gestions mitjançant un accés segur i en temps real des d'Internet; i presta serveis amb igual garantia i seguretat que si es prestessin des de l'oficina presencial. De fet, la creació d'aquesta oficina virtual no implica que no es puguin fer gestions i tràmits presencialment a l'oficina del carrer Sant Llorenç de Reus.  

Què es pot fer a la nova Oficina Tributària Virtual?

Els tràmits que es poden realitzar a través de l'oficina s'han agrupat segons els criteris següents:

  • Pagar: Pagar impostos, taxes, matriculació d’un vehicle nou, obtenir certificat de pagament, sol·licitar domiciliació, sol·licitar fraccionament ja sigui en executiu o en voluntària; i sol·licitar o modificar el Pla Personalitzat de Pagament.
  • Rebuts: Es poden veure rebuts pendents, rebuts pagats, multes i sancions tributàries, comprovar el detall d'un rebut carregat al compte, entre altres.
  • Béns: Consultar béns en propietat, veure dades cadastrals, calcular plusvàlues o descarregar i pagar rebuts, entre altres.
  • Sol·licituds i seguiment: Consultar la situació d'embargaments, consultar sol·licituds presentades, consultar expedients, o realitzar presentacions, sol·licituds, recursos i documentació.
  • Informació: Calendari fiscal, simulador de plusvàlues, simulador d'Impost de Construccions i obres, etc...
  • Les meves dades: consulta i modificació de dades, consulta de notificacions, consulta o modificació de la domiciliació, comprovar apoderaments, entre altres.

Nou sistema d’informació per a la gestió tributària

L'Oficina Virtual Tributària és fruit de la implantació del nou sistema d’informació per a la gestió tributària i de recaptació municipal, el nou sistema ha de contribuir a millorar l’eficiència de l’Ajuntament en la gestió tributària i en la relació amb els contribuents; i ha d'avançar en la implantació total de l’administració electrònica i assolir la transformació digital en l’àmbit tributari.

El contracte del subministrament, implantació i serveis d’explotació es va adjudicar per un import de 3.025.000 euros en 10 anys, i compta amb finançament europeu de 394.956,01 euros a través de l'instrument dels fons Next Generation EU en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de l'Estat espanyol, i d'acord amb la convocatòria del Ministeri de Política Territorial per a la transformació digital i modernització de les administracions de les entitats locals.

Paraules clau:

Notícies relacionades