Back to top

L'Ajuntament admet que el turisme a Reus tardarà a recuperar-se

Aquesta setmana s'han celebrat les dues primeres taules de treball centrades en els sectors del comerç i el turisme. Formen part de els trobades que s'han organitzat per reactivar l'economia tan bon punt s'enllesteixi l'emergència sanitària.
turisme

L'Ajuntament de Reus treballa per cohesionar els agents econòmics i socials i combatre la crisi econòmica després de l'emergència sanitària. Aquesta setmana s'han reunit les taules sectorials del comerç i el turisme i de cara la setmana vinent s'espera que es pugui agendar un índex d'accions concretes que s'han de treballar fins que s'aixequi el confinament obligatori. 

Montserrat Caelles, regidora de Promoció de Ciutat de l'Ajuntament de Reus, assegura que el turisme serà un dels sectors que més tardarà a recuperar-se. "Si fem cas de les previsions tot i la incertesa del moment, ens hem d'adreçar al públic local en primera instància amb accions de sensibilització; a mig termini al mercat català i estatal; i si la conjuntura ho permet i ens adrecem al mercat internacional, hem d'anar a buscar-lo a Andorra i al sud de França", diu Caelles. La regidora assegura que "cal posar en valor el patrimoni turístic de la ciutat" i per això assegura que caldrà destinar esforços a campanyes de promoció de ciutat. 

Caelles també apunta que la planificació serà important. "Ens hem de marcar un calendari i no contraprogramar-nos". Fa referència a la necessitat de trobar lideratges compartits i explotar els referents turístics i culturals del territori de forma conjunta, "evitant l'acumulació d'actes en municipis propers", apel·lant a la tardor plena d'esdeveniments que s'albira. 

La digitalització, la gran aliada

Des de l'Ajuntament comproven que les eines digitals són a hores d'ara les úniques que permeten impulsar aquest tipus de polítiques. "Més enllà de la venda en línia, cal potenciar els paquets atemporals", diu Caelles. En aquesta mateixa línia també el comerç, protagonista d'una altra taula sectorial, veu la digitalització com una aliada. Carles Prats, regidor d'Empresa i Ocupació de l'Ajuntament de Reus, ha explicat l'aposta de Mas Carandell per atendre la demanda de cursos i formació que peticionen els autònoms, les petities i mitjanes empreses i el sector dels botiguers. 

 

Roda de premsa

Prats està preocupat per la retallada de les polítiques d'ocupació de 215 milions que es plantegen des de l'executiu. Ara bé, també aposta per aprofitar aquesta situació per crear "una ciutat més amable, solidària i sostenible". 

Ambdós regidors asseguren que les taules han servit per escoltar els sectors i que ara es treballarà en un pla d'acció que es podria fer públic divendres vinent. Més enllà de garantir les necessitats bàsiques de les persones, ajudar les PIMES i els autònoms, es buscarà la manera de posar en comú les sensacions de tothom i treballar amb els agents econòmics i socials del territori de forma unitària. 

canalreus a telegram

Paraules clau:

Notícies relacionades