Back to top

L’Escola de Maspujols guanya a Catalunya el Concurs Escolar de l'ONCE

A Catalunya, han participat 15.879 escolars de 175 centres. A tot l’Estat, més de 152.000 estudiants han treballat per l’ús responsable de les noves tecnologies.

L’Escola Maspujols i ‘La Parellada' de Santa Oliva (Tarragona), han estat guanyadores de Catalunya del 37 Concurso Escolar del Grupo Social ONCE.  Les mateixes escoles han fet doblet perquè també han estat campiones a la província de Tarragona. 

Un concurs que en aquesta ocasió, ha convidat els docents i estudiants a realitzar cartells, falques de ràdio o espots per fer un ús responsable de les noves tecnologies i no un abús que pot comportar riscos i conseqüències no desitjades.

En aquesta edició han participat 15.879 escolars de 175 centres educatius de Catalunya, sota la coordinació de 211 professionals de la educació. Campions:

CATEGORIA A: 3r i 4t de Primària
Col·legi: Escola Maspujols 
Curs: 3r Primària – Farigoles. Professora: Irene Jardim 
Títol del treball: ‘Con moderación’

CATEGORIA B: 5è i 6è de Primària
Col·legi: Escola ‘La Parellada’ (Santa Oliva-Tarragona)
Curs: 6è Primària - Taller imagen. Professor: Christian Toldra
Títol del treball: ‘Això no és un joc’

CATEGORIA C: ESO i FP 
Col·legi: Institut Bellulla de Canovelles (Barcelona) 
Curs: 3º ESO. Grup A. Professora: Montserrat González 
Títol del treball: “Tallem els cables: No et pixelis el cervell” 

campanya once escoles

Sota l'original lema 'ConnexiON, AdicciOFF. Això no és un joc', la iniciativa del concurs ha consistit en crear una campanya publicitària de sensibilització amb un missatge capaç d'inspirar a tota la societat. Per això el concurs ha posat a disposició dels participants diverses eines per debatre i treballar sobre el bon ús de les noves tecnologies, realitzant propostes per millorar les seves aptituds socials i aconseguir un entorn adaptat a totes les persones. 

Els estudiants de Primària i Educació Especial (Categories A, B i E) han elaborat una falca de ràdio d'un minut, com a màxim, capaç de transmetre un missatge sobre el bon ús de la tecnologia per part dels menors.

Els estudiants de Secundària (categoria C) han dissenyat un cartell publicitari que capti l'atenció i transmeti un missatge que fomenti l'ús responsable de la tecnologia, evitant l'abús de la mateixa. Ha inclòs un eslògan i una audiodescripció de la feina.

Per als estudiants de Batxillerat i FP (Categoria D), el concurs ha demanat la realització d'un espot publicitari, de 40 segons. Ha estat acompanyat d'un títol i un document amb el guió, per facilitar l'accessibilitat a les persones amb discapacitat.

Les aules guanyadores en aquesta fase autonòmica tindran com a premi una activitat valorada en un màxim de 350 €. A més, passen a la següent fase, l’estatal, la resolució de la qual es coneixerà al maig. 

El jurat ha valorat la creativitat, la qualitat, el missatge i l'accessibilitat dels treballs presentats. 


optiques visio

Paraules clau:

Notícies relacionades