El turisme del Camp de Tarragona recupera el múscul prepandèmic
Finalment, ha estat la temporada de la recuperació turística a casa nostra. El sector es mostra satisfet amb les xifres de visitants i pernoctacions un cop superats els mesos més forts de la temporada, en un any bastant similar a 2019, el darrer abans de la pandèmia. Celebren que també s'hagi recuperat el públic internacional tot i que reconeixen que la consolidació del turista nacional i fins i tot, de proximitat, ha estat un dels efectes que encara perduren de la pandèmia.
Satisfacció tant a la costa com a l'interior. A la costa, el mercat internacional ha tornat a agafar el pes que tenia el 2019, malgrat haver perdut una gran part del visitant rus a causa de la guerra amb Ucraïna.
A l'oferta turística d'interior, molt sol·licitada durant aquests darrers dos anys per la seva poca massificació i un entorn natural, característiques compatibles amb la COVID-19, també han recuperat al públic internacional i es mostren satisfets de la fidelització de clients.
Des de la Costa Daurada i l'interior del Camp de Tarragona reconeixen que l'oferta entre totes dues zones cada cop és més complementària, amb públic que combina l'estança a primera línia de mar i visites culturals a l'interior i a l'inrevés.
Dificultats per trobar personal qualificat
Els representants de la Federació d'Empresaris de l'Hostaleria i Turisme de Tarragona i de Priorat Enoturisme, que han passat aquest dimecres per La Comarcal de Canal Reus han volgut remarcar les dificultats que s'està trobant el sector a l'hora de trobar personal, sobretot qualificat, des que va acabar la pandèmia.
Apunten que l'aturada pandèmica ha fet canviar els hàbits i les prioritats de molts treballadors, que prefereixen en molts casos no assumir els condicionants horaris que comporta treballar en l'hostaleria i la restauració.