L’INS Baix Camp vol donar visibilitat al talent femení en Ciència i Tecnologia
Alumnat d’ESO i batxillerat de l'INS Baix Camp realitzen diverses activitats (tallers, xerrades, taules rodones, reptes…) per fomentar les vocacions STEAM, és a dir, aquelles relacionades amb la Ciència, la Tecnologia, l'Enginyeria, l'Art i les Matemàtiques, entre l'alumnat, especialment entre les noies del centre. L'objectiu principal és destacar el paper de la dona en els àmbits de la ciència i la tecnologia.
A més de la Jornada, el centre organitza "Primavera STEAM" a partir de l'abril, amb tallers, xerrades i experiències STEM per als alumnes d'ESO i BAT, amb un enfocament específic en la gestió de l'aigua. Aquesta setmana especial, amb activitats orientades a les noies que estudien les modalitats científiques i tecnològiques, busca proporcionar referents femenins i donar visibilitat a les dones que treballen en els camps STEM, afavorint així l'orientació acadèmica i professional dels alumnes.
Programa de la setmana:
Dimecres 7
- 9:30 - 1r d'ESO (120 alumnes): Xerrada al teatre "La ciència fa per tu" amb Malena Alonso, enginyeria industrial a BASF i membre de 100tífiques.
Divendres 9
-
9:30 - 4rt d'ESO i 1r de BAT (60 noies): Xerrada al teatre amb la Sra. Sarah Dubois, analista de software a Grupo Castilla.
- 11:00 -12:00 - 1r de BAT (40 noies): Taula rodona amb exalumnes moderada per Josepa De Maria, amb participants com Anna Compte, Anna Bartolí, Carina Boiciuc, Anna Moncusí i Neus Oller.
- 12:00 -13:00 - 1r de BAT (noies): Cercles temàtics (novetat d'aquest curs) sobre Arquitectura, Enginyeria i CFGS.
Durant tota la setmana:
- 2n d'ESO: "Dones i ciència" a les classes de matèries STEAM.
- 3r d'ESO: "La ciència en femení" a les classes de matèries STEAM.
El projecte STEAM, integrat dins el projecte STEAMcat del Departament, es volen aconseguir tres objectius clau:
- Augmentar les vocacions científic-tecnològiques i matemàtiques, especialment entre les dones i en contextos socials desfavorits.
- Reforçar l'orientació dels alumnes cap als estudis i professions STEM amb equitat.
- Millorar l'actitud dels alumnes cap a les àrees científic-tecnològiques i matemàtiques.