L’Ajuntament de Cambrils reactiva les cites prèvies d’atenció a l’OAC després de l’atac informàtic
L’Ajuntament de Cambrils segueix treballant de forma intensa per restablir la normalitat després d’haver patit, fa unes setmanes, un atac informàtic que va bloquejar l’accés als servidors i l’operativa municipal. Els últims dies s’han reprogramat les atencions que van quedar pendents des de desembre a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) i a partir de la setmana vinent ja serà possible demanar cita prèvia de forma telemàtica.
L’atac informàtic va impedir el funcionament normal dels serveis municipals i les comunicacions. Treballant a contrarellotge, el personal del departament d’Informàtica del consistori ha restablert el funcionament de les comunicacions internes i la setmana vinent els ciutadans ja podran demanar cita prèvia per ser atesos dels seus tràmits a l’Ajuntament a través de l’enllaç següent.
Sol·licituds i suport tècnic
Mentrestant, l’accés al Registre d’entrada a l’Ajuntament segueix suspès de forma temporal. Les sol·licituds, escrits i comunicacions es poden presentar de forma alternativa a les oficines de Correus i als registres d’entrada d’altres Administracions. Les persones físiques o jurídiques que disposin de certificat electrònic poden realitzar els tràmits telemàticament fent servir la Red Sara: https://rec.redsara.es/
Els interessats en rebre suport tècnic per realitzar tràmits amb la Red Sara poden contactar amb l’OAC 360º en horari de dilluns a divendres de 8.00 a 20.00 hores, trucant al 977 79 45 57 o bé enviant un correu electrònic a oac360@cambrils.cat
L’Ajuntament vol agrair la comprensió de la ciutadania davant d’una situació que és excepcional i les mostres de suport de diferents administracions que s’han posat en contacte amb el Consistori per oferir la seva ajuda; especialment, a la Paeria de Lleida, que va prestar suport tècnic en tasques que s’han hagut de dur a terme per recuperar la xarxa de què depenen el funcionament dels serveis municipals i les comunicacions.