Back to top

Inaugurada la rotonda que dona accés a la urbanització Mas Carpa de Reus

La intervenció a l'avinguda de Tarragona s'ha complementat amb la construcció del carril bici. El pressupost de les obres ascendeix al milió cent mil euros.

Satisfacció entre els veïns de la urbanització Mas Carpa de Reus, després de veure com una llarga reivindicació, de més d'una dècada, s'ha fet realitat. Aquest dissabte al migdia s'ha inaugurat la rotonda de l'avinguda de Tarragona que dona accés a la urbanització, situada a la intersecció entre l'avinguda de Tarragona i la prolongació del carrer d'Estanislau Mateu. El projecte ha permès passar de via interurbana al format de via urbana, amb una millora de la seguretat vial: d'una banda s'obliga els cotxes a reduir la velocitat, i de l'altra es redueix el risc tant pels vehicles que accedeixen a la urbanització com pels que s'incorporen a la via. També s'hi ha construït un carril bici i voreres.

Un pressupost de més d'un milió d'euros

El projecte de la rotonda es va adjudicar a l’empresa Tecnologia de Firmes SA, amb un pressupost de 579.444,80 euros (IVA inclòs), i compta amb finançament de la Unió Europea. En concret s'ha finançat amb els Fons Next Generation, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de l’estat espanyol, i d’acord amb la convocatòria del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per a la implantació de zones de baixes emissions i la transformació digital i sostenible del transport urbà.

Pel que fa al projecte del carril bici, l'obra es va adjudicar a l’empresa Construcciones Asensio SL amb un pressupost de 519.612,72 euros (IVA inclós), i també està finançada per la Unió Europea amb Fons Next Generation, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de l’Estat Espanyol, i d’acord amb la convocatòria del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

Característiques de la rotonda

La rotonda té un diàmetre interior de 16m, dels quals 1,20m corresponen a una franja pavimentada i els 13,60m més interiors són zona verda. El diàmetre exterior és de 36,60m, format per 2 carrils de 4 en la rotonda, un carril bici exterior d’1,50m i una franja separadora entre el carril bici i els carrils de vehicles de 0,80m. En el punt de connexió entre la rotonda i el carrer Estanislau Mateu s’hi ha disposat d’un carril d’incorporació i un de sortida de la rotonda de 4m d’amplada cadascun, separats per una illeta distribuïdora.

El carril bici

La construcció del carril ha mantingut el sentit de circulació als dos costats de l’avinguda. S'han aprimat els carrils destinats als vehicles motoritzats, amb la qual cosa es contribueix a la reducció de la velocitat, i s’ha creat un carril bici segregat unidireccional per banda i banda, tant en sentit Tarragona com sentit Reus. La separació dels carrils destinats a bicicletes dels carrils per als vehicles motoritzats s’ha fet amb la instal·lació de peces de PVC sobre el paviment, que reforcen la seguretat dels usuaris de la via.
 

Paraules clau:

Notícies relacionades